reklama

Smutná ranná električka

Príjemné piatkové ráno, cesta do práce, pohoda a víkend už voňajúci vo vzduchu. Už pri nastupovaní do električky som však mohol tušiť, že čosi nebude v poriadku. Vodič sa prihnal na zastávku a zabrzdil tak, že polovica vagóna bola mimo nástupného ostrovčeka. Nevadí, s úsmevom ide všetko ľahšie. Ale omyl, aj úsmev dokážete udržať len do určitej miery. Už o pár minút mi totiž zamrzol na tvári.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Vodič – nie, nemal na prednom skle tabuľku V zácviku – šliapal na pedál ako pretekár Formuly 1. Trhavo nás dostal na ďalšiu zastávku, dvakrát ma hodilo o tyč s označovačom lístkov, pani sediacej kúsok odo mňa spadla taška a všetci sme si mohli pozrieť jej obsah vysypaný po dlážke.

Vodič-pretekár mal evidentne naponáhlo aj na ďalšej zastávke a tentoraz si to už ktosi odniesol. Ešte ani nezacengal na odchod a už sa rozbiehal. Zrazu prudko zabrzdil, trhlo mi rukou, puklo kdesi v krčnej chrbtici a mal som chuť zanadávať si. Pozrel som dopredu a pred električkou mamička s kočíkom. Chcela prejsť cez električkovú trať a myslela, že to ešte stihne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

No nebola taká rýchla ako v depe na Hungaroringu. Predné dvere sa otvorili, dvere na vodičovej kabínke sa rozleteli a vodič naštvane vybehol von. Mamička sa stiahla späť na chodník, no rovno pred horkokrvného vodiča.
„Boha jeho, nevidíte, že mám prednosť?! Som vás mohol prejsť!“ rozhadzoval rukami a gestikuloval ako o život.
„Pardon, myslela som...“ zmohla sa na chabú odpoveď vystrašená mamička a inštinktívne otočila kočík ďalej od šoféra, akoby chcela svoje dieťa chrániť. Šofér však evidentne potreboval zo seba dostať ten pretlak frustrácie, z ktorým sa zobudil, skočil jej do reči a behom pár sekúnd na ňu nakričal ako na decko. Že čo nedáva pozor... veď už pár mesiacov majú električky prednosť... že nech si to všimne a že ľudia sú „jak voly, nekukajú a idú“ . Za pár sekúnd zo seba všetko dostal, mamička to ani nestihla nasať, len zarazene na neho dívala a spoza nej sa ozývalo plačlivé mrčanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šofér sa vzápätí otočil, naskočil do električky a ešte stihol cez plece zahundrať „Sa pozri na zem, krava. Je to tam ešte namaľované.“ Zatvoril dvere a vyrazil ako o život.

Nikto v električke vrátane mňa nič neurobil, lebo sa to zbehlo naozaj v priebehu pár sekúnd a len sme šokovane zostali stáť. Neschopní slova, reakcie...

Milý pán šofér, verím, že ste to zo seba dostali všetko a že sa tá „vinná“ mamička z toho rýchlo otrasie. Lebo kvôli kreténom sa neoplatí trápiť. Želám vám viac tolerancie, trpezlivosti, pokoja, a ako by povedal Hirax, buďte šťastný.


Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  414
  •  | 
  • Páči sa:  478x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu