reklama

Obdobia, z ktorých by deti nemali vyrásť

„Buchla som Lucku lyžicou po hlave...ocko, myslíš, že sa Ježiško práve pozeral?“Detské otázky. Všetečné, úprimné a napohľad naivné. Väčšinou sú to nevinné otázky, ktoré vám však vedia zamotať hlavu a poriadne zavariť. „Prečo sa ten ujo hrabe v koši?“ Najmä ak tú „čudnú“ otázku položí dieťa na verejnosti. Milujem ich. Aj také tie otázky typu „A prečo dážďovka nekýcha?“ Jednoducho patria k obdobiam detí, z ktorých by nikdy nemali vyrásť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Lucka
Lucka 

Moje dve dcéry sú práve vo fázach, ktoré si užívam. Občas ma zavalia otázkami, z ktorých sa mi ide zavariť mozog, ale je to úžasné. Uvedomujem si, že toto obdobie by malo trvať čo najdlhšie. A tiež by tak skoro nemali vyrásť...

  • z obdobia zbožňovania, keď za mnou dcéry bežia s akýmkoľvek problémom, lebo „ocko všetko vie a on to spraví“

  • z obdobia „splním ti každé želanie“, keď mi Maťka zabehne po ovládač od telky, lebo sa mi nechce zdvihnúť z gauča... alebo Lucka donesie nožnice, lebo som v susednej izbe „až“ 5 metrov od zásuvky

  • z výtvarného obdobia, keď vám stále kreslia čosi nové, často ste na obrázkoch vy a už keď vám podávajú svoj výtvor, horia nedočkavosťou po uznaní a pochvale

  • z obdobia, kedy mám vo všetkom pravdu, som takmer neomylný a najlepší ocko na svete, lebo som im kúpil zmrzlinu, nové kocky Lega a doniesol od šéfky nalepovacie body z nemenovaného supermarketu, za ktoré dostanú akýchsi Vitamínkov

  • Maťka
    Maťka 
    upratovacieho obdobia, keď sa celá rodina pustíme do utierania prachu a dcéry sa dožadujú domácich prác: „ja chcem vysávať...ja zasa polievať kvietky...a ja umyjem zrkadlo“.

  • z obdobia dvoch spánkov; väčšiu dcéru som dokázal presvedčiť na dva spánky do šiestich rokov, ešte mi zostala menšia; je to úžasný čas, keď si aj ja môžem ľahnúť a začítať sa do knihy

  • obdobia ovplyvniteľnosti, keď ich ľahko presvedčím, že toto tričko je lepšie, z tejto zeleninky budeš zdravšia alebo zábavnejšie bude ísť tam ako inam

  • z liečiteľského obdobia, keď sa porania a ja mám úžasné schopnosti vyliečiť ich slovami, bozkom „na bobo“ alebo čarovným leukoplastom s rozprávkovou postavičkou

  • z prítulného obdobia, keď si každé ráno pri mojom odchode do práce vyžadujú pusu na rozlúčku alebo keď vás len tak objímu a pritúlia sa k vám

  • z obdobia vďačnosti, keď im svietia očká pri akomkoľvek darčeku alebo keď z práce donesiem nejaký reklamný predmet, ktorý mi tam trčal na stole, ale oni ho prijmú ako úžasnú vec

Milujem tieto detské obdobia a občas si želám, aby z nich nikdy nevyrástli.
(K tomuto blogu ma inšpirovala kniha Byť matkou (nie) je prirodzené - úryvok)

Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  412
  •  | 
  • Páči sa:  464x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu