reklama

Nevesta púšte. Je mi do plaču...

Keď som bol pred takmer desiatimi rokmi v Sýrii, neobišiel som ani Nevestu púšte, Palmýr. Nádherné miesto. Keď teraz vidím, ako sa jej zmocnili teroristi a džihádisti tam masakrujú v uliciach cudzincov i domácich, je mi do plaču.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Palmýra ma očarila hneď, ako som do nej vstúpil.
Prvé osídlenie pochádza z 2.tisícročia p.n.l a v staroveku to bola zastávka karaván na ceste od Eufratu k stredomorskému pobrežiu.
Perla púšte je jedinečná, možno jedno z najkrajších antických miest na svete. Nádherné architektonické a umelecké diela, ktoré nemajú na svete páru. Obrovské stĺporadia, úžasný Chrám boha Bela, či stredoveký hrad nad mestom, ktorý nám ochotne poukazovali miestni.
Dodnes si pamätám na Jamala, mladíka na motorke, ktorý si pochvaľoval, ako sa vláda stará o toto miesto, pamiatky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V minulosti sa Palmýra stala kvôli strategickej polohe účastníkom viacerých konfliktov, ale nikdy nebola na pokraji zničenia tak ako dnes, keď tam vtrhli teroristi.
Tí v meste popravujú cudzincov a ďalších civilistov, na ktorých narazia v uliciach. Na zábery mŕtvol, poukladaných v Palmýre po chodníkoch, sa nedokážem ani pozerať.
Radšej si budem Nevestu púšte Palmýru pamätať takto:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  414
  •  | 
  • Páči sa:  478x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu