reklama

Mám už celý jeden rok

Mám presne rok a už je zo mňa veľká dievka – tak aspoň vravia starkí. Za posledný mesiac som toho zažila veľa. Bola som na oslave u kamaráta Maroška, prežila som prvé Vianoce, Silvester, prišlo vraj akési euro (k nám prišla akurát suseda, ktorú pozvala maminka na čaj)....ozaj, a už ste skúsili ako dobre sa ťahá za bradu Mikuláš? Ja áno a celkom som sa bavila. Začiatkom decembra sme boli na takom večierku, kam prišiel aj bruchatý Mikuláš, milá Snehulienka a špinavý Čert. Ten sa mi páčil najviac. Podľa ocka určite preto, že to bol konečne niekto ufúľanejší ako ja pri papaní...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Bola som na oslave prvých narodenín kamaráta Maroška. Stretli sme sa tam štyri deti a veľmi sa mi to páčilo. Mlsali sme detskú tortu zo sušienok a jogurtu, mali sme plno hračiek, mohli sme si robiť, čo sa nám zachcelo...ocko tvrdil, že to tam pripomínalo cvokáreň. Jedno dieťa búchalo lyžicou o stôl, druhé hračkou o parkety, tretie „hralo“ na detskom klavíri a štvrté plakalo, lebo sa udrelo o roh skrinky... „Mať štvorčatá, asi prídem o nervy do týždňa,“ povzdychol si ocko. Ale podľa mňa to nebolo také zlé. Skôr konštruktívne, inšpiratívne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám dvoch babkov a dve dedky...či dve babky a dvoch dedkov? Každopádne, boli sme ich navštíviť a v kuse híkali, ako som vyrástla, aká som úžasná, zlatá, milučká...tuším budem k nim chodiť častejšie. Dostala som od nich chodítko a po pol hodine som už vedela, ako sa v ňom chodí. Keďže ešte nechodím, iba štvornožkujem, bol to vraj úspech. „No pozrite na to geniálne dieťa,“ povzdychla si babina celá rozžiarená, ja som len neskromne prikývla „da, da, ble, ble“ a ocko si zamrmlal – „veď má byť po kom, nie?“ Mám aj motorku, odrážam sa nohami, (viac-menej bez nehody) jazdím po byte, vrážam do skriniek a teším sa. Stále má však pocit, že nie toľko ako maminka s ockom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milujem hudbu a tanec. Zapnite mi čokoľvek a už prvé tóny vo mne prebudia parketovú levíča. Trasiem sa, nakláňam, rozhadzujem ručičkami. Paráda. Maminka s ockom mi urobili výber detských pesničiek od Majky Podhradskej a Riška Čanakyho. Vraj ich má takmer každá rodina s deťmi a musím povedať, že nie náhodou. Ocko vraví, že vyplnili dieru na trhu, upravili známe ľudové detské pesničky, s ďalšími hudobníkmi využili pestré hudobné nástroje a preto sa dajú počúvať dookola. Veru, sú fantastickí. Najviac sa mi páčia pesničky „Náš Brok“, „Cipovička“, „Kohútik jarabí“ či „Sniežik sa nám chumelí“. Ocko ešte dodáva, že Majka s Riškom urobili záslužnú prácu pre rodičov – „My, čo máme auto a vyrážame na kratšie či dlhšie cesty, vieme svoje...“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zažila som svoje prvé Vianoce a bolo to žúžo. Najskôr som nemala ani tušenia, o čo ide, ale maminku s ockom chytila predvianočná panika za všetkých. Ocko každý deň ku mne pribehol a vraj – „Vianoce, huráá. Tešíš sa? Už len desaťkrát sa vyspíš...“ Vždy to vynásobil dvomi, aj s obedným spánkom. Maminka každý deň pozerala do kalendára, panikárila, čo všetko ešte nestihla nakúpiť a aké sú obchody preplnené. Dva dni pred Štedrým večerom sme postavili stromček s mojou výdatnou pomocou a pekne sme ho ozdobili (ja som vyberala z krabice ozdoby a salonky). Tie svetielka ma potom priťahovali ako magnet. Na Štedrý večer sme si dali slávnostnú večeru – prípitok, makové žužáky, kapustnicu a lososa so zemiakmi. Ja som dostala akurát ten prípitok (čajík) a zemiačiky. Ale tie darčeky potom stáli za to. Rozbalila som aj tie maminkine a ockove, lebo im to akosi nešlo. Mne to išlo jedna radosť – rozbaliť, hodiť nabok, rozbaliť ďalší, šmariť nabok atď. Super. Už teraz sa teším na ďalšie Vianoce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teším sa aj na druhé narodeniny. Tie prvé sme oslávili s ďalšími darčekmi (je príma narodiť sa tak krátko po Vianociach), dostala som tortičku s jednou sviečkou, ktorú som sa pokúšala aj sfúknuť. Ale skúste to s plnou pusou – akurát vám z nej vyjde čosi iné.
Nuž, bol to dobrý mesiac a vlastne aj celý rok. Uvidíme, čo prinesie ten druhý.
Tak ahojte. Vaša Martinka.

Foto: ocko

Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  412
  •  | 
  • Páči sa:  464x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu