reklama

Rukoväť správneho chlapa

Nie je chlap ako chlap. Či skôr presnejšie – sú muži a sú chlapi, milé dámy, a v tom je podstatný rozdiel. Krásne je to vidieť na úlohách chlapov v dejinách. Muži vymysleli pestovanie chmeľu, ale  chlapi vynašli pivo. Alebo je dokázané, že praví chlapi majú radi senzačné veci...rozumejte automatické a zbytočné. Príklad: tieto slová práve píšem na supersilnom počítači, absolútna vytuningovaná novinka prepchatá rôznymi  RAM a ROM a bytmi a megahertzami a...tento počítač by možno dokázal kontrolovať aj celý aparát našej vzdušnej obrany. Ja ho však používam na písanie článkov, surfovanie a sem-tam si pozriem nejaké video na youtube...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Jednoducho, nie každý muž môže byť chlapom. Najlepšie to vie Dave Barry, autor knihy „Rukoväť správneho chlapa“. Na napísanie má dostatočnú kvalifikáciu. „Som chlap, teda pokiaľ mi pamäť siaha (čo sú tri týždne),“ usmieva sa. Ženy si už stáročia kladú otázku – čo to tí chlapi vlastne sú? O čom premýšľajú? Odpoveď samozrejme znie: takmer o ničom. Ale pri detailnom pohľade je to oveľa zložitejšie. Preto Dave Barry ponúka okrem iného tipy pre ženy, ako obstáť...a vôbec vydržať vo vzťahu s chlapom.
Jedna situácia z knihy na ukážku.
Chlapovi menom Roger sa páči žena menom Elaine. Pozve ju do kina; ona súhlasí; obaja sa výborne bavia. O niekoľko dní ju pozve na večeru a zasa spolu strávia krásny večer. Pravidlene sa stretávajú a po určitej dobe sa už žiadny z nich neschádza s nikým iným.
A potom, jedného večera cestou domov napadne Elaine myšlienka, ktorú bez uvažovania vysloví nahlas: „ Vieš, že keď počítam aj dnešok, stretávame sa presne šesť mesiacov?“
A v aute nastane ticho. Elaine sa to ticho zdá veľmi hlasné. Myslí si: Bože, možno mu prekáža, že som to povedala. Možno má pocit, že ho náš vzťah zväzuje; asi si myslí, že sa snažím dotlačiť ho k nejakému sľubu, po ktorom netúži alebo ktorým si nie je istý.
A Roger si myslí: Sakra. Šesť mesiacov.
A Elaine uvažuje: Ale ja si tiež nie som istá, či chcem tento vzťah. Niekedy túžim mať viac priestoru, takže mala by som sa zamyslieť nad tým, či skutočne chcem, aby sme pokračovali ďalej týmto spôsobom, smerom k... Chcem povedať, kam vlastne smerujeme? Budeme sa naďalej stretávať na úrovni dôvernej známosti? Smerujeme k manželstvu? K deťom? Poznám vôbec tohto človeka?
A Roger si myslí: ...šesť mesiacov...tak to znamená, že sme spolu začali chodiť...moment...vo februári, tesne po tom, čo som bol s autom na servisnej kontrole...podľa počítadla kilometrov...doriti, už som si mal dávno dať vymeniť olej.
A Elaine si myslí: Je rozčúlený. Vidím mu to na tvári. Ale možno si to všetko vysvetľujem nesprávne. Možno chce od nášho vzťahu viac, väčšiu oddanosť, viac dôvernosti...a asi má zábrany. Nechce dať svoje pocity najavo: má strach z odmietnutia.
A Roger si myslí: A budem im musieť povedať, aby sa znovu pozreli na prevodovku. Nech si tí blbci hovoria čo chcú, stále nejako čudne radí. A dúfam, že sa tentoraz nebudú vyhovárať na zimu. Aká zima? Vonku je tridsať stupňov a toto auto radí ako roztrasené smetiarske auto!
A Elaine si myslí: Hnevá sa. A ja mu to ani nevyčítam. Tiež by som sa hnevala. Bože, cítim sa tak previnilo, že kvôli mne musí takto trpieť, ale nemôžem za svoje city. Proste si nie som istá.
A Roger si myslí: Pravdepoodbne budú tvrdiť, že záruka je len tri mesiace. Presne to určite povedia, sviniari!
A Elaine si myslí: Možno som príliš veľká idealistka, keď čakám na rytiera na bielom koni, a pritom sedím vedľa takmer dokonale dobrého človeka, s ktorým sa mi všetko tam náramne páči, o ktorého má skutočný záujem. Človeka, ktorý má zrejme záujem o mňa, a ktorý je nešťastný kvôli tomu, že ja tu sebecky blúznim ako romantická tínedžerka.
A Roger si myslí: Záruka? Oni chcú záruku? Ja im ukážem záruku. Vezme tú ich pošahanú záruku a napchám im ju do...
„Roger,“ povie nahlas Elaine.
„Čo?“ spýta sa vyľakane Roger.
„Prosím ťa, netráp sa tak,“ otočí sa k nemu a oči sa jej začnú zalievať slzami. „Možno som nikdy nemala...ach bože, cítim sa tak...“ (so vzlykaním sa zrúti)
„Čo?“ spýta sa Roger.
„Som taká hlupaňa,“ vzlykne Elaine. „Chcem povedať, viem, že neexistuje žiadny rytier. Naozaj to viem. Je to šialené. Nie je žiadny rytier a nie je žiadny kôň.“
„Nie je žiadny kôň?“ spýta sa Roger.
„Myslíš si, že som blázon, však?“ povie Elaine.
„Nie!“ odpovie Roger, šťastný, že konečne pozná správnu odpoveď.
„Ja len...ja len...potrebujem asi trochu času,“ povie Elaine.
(Nasleduje desaťminútová pauza, počas ktorej sa Rogerovi dymí z hlavy, ako sa snaží vymyslieť nejakú bezpečnú odpoveď. Nakoniec vyrukuje s niečím, čo by podľa jeho názoru mohlo byť to pravé.)
„Ano.“ Povie
Elaine sa s hlbokým dojatím dotkne jeho ruky.
„Ach, Roger, naozaj si to myslíš?“
„Čo?“
„To o tom čase,“ odvetí Elaine.
„Ach,“ povie Roger. „Áno.“
Skráťme to – Roger a Elaine sa rozídu. Ona sa doma hodí na posteľ s rozdrásanou dušou, spytuje si svedomie a plače až do svitania. Roger si po návrate domov otvorí vrecko chipsov, pivo a sadne si pred telku. Po nejakom čase si ide zahrať badmintom s jedným spoločným priateľom, pred podaním sa raz zarazí, zamračí sa a povie: „Norm, mala Elaine niekedy koňa?“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Toto je ukážka toho, akí sú muži a ženy rozdielni

Obrázok blogu

A navyše, ako zvyčajne reaguje chlap. Dave Barry preto v knihe „Rukoväť správneho chlapa“ radí: nikdy nepočítajte s tým, že chlap chápe, že s vami má vzťah. Alebo neočakávajte, že chlap urobí unáhlené záväzné rozhodnutie. A samozrejme, nevyvolávajte v chlapovi pocit ohrozenia...

Dave Barry je známy americký humorista a v tomto duchu si podal aj chlapov. Skvelé, oddychové, príjemné čítanie. Výborne som sa bavil. Barry úplne vážne a vedecky

Obrázok blogu

analyzuje spoločenský vývoj chlapov, ich vzťah so ženami či chlapské problémy. Celkom zasvätene vám vysvetlí, prečo chlap nemôže súčasne myslieť a pozerať sa na ženské prsia; prečo chlapi radšej veria, že neexistuje niečo ako „prostata“ a ako je to so škriabaním sa v istých partiách.

Prečítajte si niečo o chlapoch v knihe „Rukoväť správneho chlapa“ .

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  412
  •  | 
  • Páči sa:  464x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu