reklama

Som beznádejný prípad!

„Bože, a ten chlapček má leukémiu,“ smrkla kolegyňa v kancelárii. Pár sekúnd som ako otec dvoch detí bol vystrašený, až kým som si neuvedomil, že hovoria o novej televíznej bombe Tisíc a jedna noc. „Ešteže ten Aksal požičal peniaze...ale je chutný, však?“ odvetí jej druhá kolegyňa. Viac ich, našťastie, v kancelárii nemám:-) Ale čo je horšie – ten turecký seriál pozerá aj moja mama, aj kamoš (no dobre, ten vraj hlavne kvôli hlavnej sexi-hrdinke, ktorú žerie), aj mamičky na ihrisku, takže sa s nimi nemám o čom zhovárať. Tak toto nie! A čo som ja horší ako vyše milióna slovenských divákov?! A tak som sa nechal upútať upútavkou a pustil som si Tisíc a jedna noc...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu

Prvá minúta – snažím sa zorientovať a zistiť, čo to vlastne pozerám. Niekto uviazol vo výťahu, tuším Šeherezáda s akýmsi chlapíkom, a krátke dialógy z nich lezú ako z chlpatej deky. Vážne tváre, hrané zhrozenie, beznádej a nešťastie tečúce prúdom, akoby zaseknutý výťah znamenal výbuch jadrovej bomby. Prestrih...

Druhá minúta – som v akejsi kancelárii, chlapík zatvorí za sebou dvere, dramatická hudba, emócie sa mu odrážajú na tvári...vo takej serióznej tvári, že sa to už viac ani nedá...teda to bol aspoň zámer. Falošná mimika či úbohé slová nestačia na to, aby som tej postave uveril. Prestrih...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tretia minúta – opäť som vo výťahu, hlúpy dialóg pokračuje a začínam prichádzať na „grífy“ kameramana: nájazdy kamerou na emočne zmietaného herca, jeho výraz, klipkajúce oči, detaily napudrovanej pokožky. Dramatický hudobný podmaz prichádza a odchádza vo vlnách, aby zvýraznil dramatickosť situácie...ktorú tam však ja nedokážem nájsť. Prepáčte.

Štvrtá a ďalších 11 (pretrpených) minút – zoznamujem sa s Omarom, Abdulom, ich primitívnymi rozhovormi. Hudba vyťahovaná z clony a následne sťahovaná mi začína liezť na nervy... herci naobliekaní do európskych šiat ma otravujú svojím amatérizmom... stále ktosi prichádza a odchádza a prichádza a odchádza a sem tam povie zopár nezmyslov, ktoré mi trhajú uši...

Skrátka, asi nie som cieľovka, alebo som nenašiel v seriáli to, čo vyše milión ľudí. Áno, som beznádejný prípad a musím sa s tým vyrovnať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vydržal som pozerať neuveriteľných 15 minút...a posledné minúty len preto, lebo som si vravel: „teraz to už príde...teraz to už musí prísť...teraz alebo nikdy...“

A tak som stlačil červený čudlík na diaľkovom ovládači a otvoril som si rozčítanú knihu V tieni mafie – Čas dravcov. Po pár stranách som si uvedomil, ako mi chýba tých pätnásť stratených minút... a keď náhodou dostanem chuť na Tisíc a jednu noc, určite si radšej otvorím ktorýkoľvek zo siedmich zväzkov, ktoré vyšli vlani knižne.

Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  414
  •  | 
  • Páči sa:  478x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu