reklama

Ako ohroziť vlastné deti? Lacno...

Spomínam si na svoje detstvo, ktoré som z veľkej časti prežil na ihrisku pred činžiakom. Pieskovisko, hojdačky, preliezačky. Miesto, kde som našiel veľa detských kamarátov a lások. Čas však plynie a aj ihrisko sčasti doslúžilo. Vždy som si to smutne uvedomil počas návštevy rodičov v rodnom meste. Ešte nedávno ho využívali aj moje deti, no nedávno som opäť navštívil rodičov a hľa – ihrisko búrali, aby postavili nové. Z dotácie. Moderné a bezpečné. Hoci mi bolo clivo, potešil som sa: deti konečne dostanú lepšie ihrisko, nové zábavky, kvalitné preliezačky. Ubehlo pár mesiacov, ja som zasa prišiel k rodičom aj s deťmi a ihrisko bolo na svete. A bolo nádhernou ukážkou, ako premrhať dotáciu a ohroziť zdravie, či dokonca život detí!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Ihrisko na Dibrovovej ulici v Starej Turej malo byť pýchou okolia. Moderné drevené preliezačky, čisté pieskovisko, krajšie prostredie. Cena – 65.000 €, z toho 51.000 nenávratný finančný príspevok. 
Realita? Na zaplakanie.

„Hracie prvky sú určené deťom od 1 roka s dozorom dospelého,“ tvrdí mesto, no práve pre najmenšie deti predstavuje veľké riziko. Mamičky malých drobcov sú sklamané a ponosujú sa na nebezpečenstvá, ktoré toto „bezpečné“ ihrisko skrýva. Či vlastne neskrýva. Za jedinú hodinu sme sa s tromi rodičmi zhodli, že toto určite nie je ihrisko pre malé deti. Prečo?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cez stred ihriska vedie lanovka, tuším sa to volá vetroplach, takže neustále hrozí zrážka s menej pozorným dieťaťom. A nielen hrozí, došlo k tomu niekoľkokrát, našťastie sa to obišlo iba s odreninami a plačom. Rodičia sú tak maličkým deťom neustále v pätách, aby nevbehli do dráhy „lanovkára“. Nešlo umiestniť lanovku na okraj ihriska?

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Celé ihrisko má ako podklad drevené triesky. Nie také mäkké, malé, ako vídam občas na podobných ihriskách. Ale veľké, ostré, ktoré len čakajú na to, aby sa krásne zadreli pod kožu. Asi bolo treba ušetriť, lebo ako mesto prezradilo – „jedná sa o zákazku s nízkou hodnotou.“ Pripomínam, že ide o detské ihrisko, ktoré má byť bezpečné a nemá sa na ňom šetriť. Alebo sa mýlim?
Množstvo spomínaných triesok sa rýchlo dostalo do pieskoviska, kde sa hrajú najmenší – sedia tam, v horúčavách sa dokonca vyzúvajú, hrabkajú v piesku, kde na nich čakajú ostré triesky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A propos, pieskovisko. Je malé, asi 1,5 x 1,5 metra, ale to nevadí. Zarážajúcejšie však je, že v pieskovisku je asi 5 cm piesku do hĺbky. Keď si vezmete, že deti radi stavajú z piesku hrady, koláčiky, hrabú jamy, rýchlo narazia na betónovú platňu. A majú po hre. Neviem, či sa aj tu šetrilo pieskom...
Hojdačky? Dve, no ani jedna s opierkou pre malé deti , takže tie si môžu nechať zájsť chuť na také obľúbené hojdi-hojdi.

Už nejaký ten deň si lámem hlavu nad tým, čo sa udialo s mojím neeurópskym, no celkom bezpečným ihriskom.

Buď to bola nevedomosť a neznalosť so snahou čo najviac ušetriť...

Odfláknutý projekt za nemalé peniaze...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tunel na úkor detí spojený s ignoranciou...

...alebo som len príliš náročný a háklivý na svoje dve malé deti.

Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  412
  •  | 
  • Páči sa:  464x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu