reklama

Meky Žbirka: „Tak toto som potreboval!“ (fotoreportáž)

Z niekoho sa stane vymetač barov, zo mňa vymetač knižných veľtrhov:-) V Prahe práve beží knižný veľtrh Svět knihy, kde sa dajú násjť skvelé knižky, môžete tam stretnúť zaujímavých ľudí a vypočuť si inšpiratívne diskusie. Tak ponúkam malý pohľad na Svět knihy zopár fotkami a slovami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Wooky predstavilo prvú česko-slovenskú dotykovú čítačku s displejom s technológiou elektronického atramentu. Bude plne lokalizovaná do slovenčiny, má 6“ displej + tlačidlá po stranách (komu ako vyhovuje), vydrí až 10.000 otočení strán a 4 GB interná pamäť (cca 8.000 kníh) sa dá ľahko rozšíriť o ďalších 32 GB (spolu 64.000 kníh).
„Tak presne toto som potreboval – 64-tisíc kníh pri sebe,“ zažartoval Meky Žbirka, krstný otec novej čítačky. Opäť sa ukázal ako skvelý rečník, jeden bonmot striedal druhý a celé to zaklincoval: „Inak porazili sme Kanadu 4:3 a sme v semifinále...viem, že to s touto čítačkou nemá veľa spoločného, ale chcel som to povedať:-)“
Za Česko krstila čítačku obľúbená spisovateľka Bára Nesvadbová , autorka bestsellerov ako Brusinky či Bestiář. Čítačka by sa mala na slovenský trh dostať začiatkom júna.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

„Milujem filanovky,“ prezradil známy bavič a milovník cestovania Petr Novotný. „Cestopisné fejtóny Borisa Filana sa skvele čítajú...Boris dokáže svet okolo úžasne uchopiť, vystihnúť.“
Novotný sa objavil aj v najnovšej Filanovej knihe Ako išlo oko na vandrovku. Nalákal Filana na cestu do Grécka, na Krétu, kam vtedy išli Amforáci (futbalové mužstvo zložené z českých populárnych hercov, spevákov a moderátorov). Napokon ho Novotný na letisko neprišiel čakať (čo Filana pekne rozhodilo) a dobre sme si podebatili. Všeličo naňho prezradil:-)


Juj, dobre som si zaspomínal na detstvo, keď som zvykol s rodičmi sledovať rôzne československé a české filmy, v ktorých si zahrali Jiří Krampol, Květa Fialová, Stanislav Zindulka či Jana Štěpánková. Na veľtrh prišli predstaviť dvojdielnu knihu Ireny Obermannovej, ktorá vyšla k rovnomennému seriálu Život je ples.
Páči sa mi už hedlajn: Život je pes. Ale když se naučíte, jak na to, může být i ples.
Seriál aj kniha ukazujú, že naučiť sa vidieť svet z lepšej stránky je možné aj v starobe. Predviedli to v diskusii trefnými výrokmi, zaujímavými príbehmi a mnohí aj novými žiarivo bielymi úsmevmi:-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na veľtrhu som stretol aj kardinála Miroslava Vlka, ktorý tam prišiel pokrstiť...alebo lepšie povedané uviesť do života dvojalbum Ohlédnutí, vzpomínky a zamyšlení, ktorý vyšiel pri príležitosti jeho okrúhlej osemdesiatky. Je to rozprávanie o detstve, zložitej ceste životom aj o pôsobení v cirkvi.
Je to kardinál a emeritný pražský biskup, a nech to znie akokoľvek zložito, je to veľmi príjemný a pohodový muž, s ktorým sa dá diskutovať o všetkom možnom. Na príprave albumu sa dokonca podieľal aj sám, čo vraj poskytne poslucháčom viac autentickosti a vierohodnosti.

Obrázok blogu

Túto fotku som sem musel dať. Niekedy na výške som čítal Mládí v hajzlu a bola to úžasná séria o smoliarskom Nickovi Twispovi, pubertálnom chalanovi, ktorý padá z jednej sra..y do druhej.
Práve dnes sa začína predávať voľné pokračovanie Mládí furt v hajzlu ako e-kniha, papierová bude až o dva mesiace.

Rozpráva o synovi Nicka Twispa, ktorý sa volá Scott, má pätnásť rokov a doteraz nespoznal slasti sexuálneho života. Teraz sa navyše jeho absolútne trápny otec (známy ničiteľ pokojných životov Nick Twisp) rozhodne, že sa s celou rodinou odsťahujú do Hollywoodu, kde sa chce stať hviezdou vlastného seriálu.
Nuž, sľubuje to opäť množstvo zábavy, vtipných hlášok a neuveriteľných trapasov:-)


No a napokon výstižné foto, ku ktorému netreba ani veľa slov. Knihy sú aj pre mňa majákom, ktorý ma naviguje, neraz ukazuje správnu cestu, pomáha dostať sa bezpečne do prístavu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  414
  •  | 
  • Páči sa:  479x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu