reklama

Prvá slovenská čítačka e-kníh...a moje prvé skúsenosti.

Milujem knihy. Papierové knihy. Ich vôňu (naposledy mi úžasne voňala kniha Strach múdreho muža), šušťanie papiera, vydarené obálky, ilustrácie...jednoducho pocit, že vôbec držím knihu v ruke. Nemám však problém prečítať si knihu na tablete či čítačke. Pred pár dňami sa mi dostala do ruky prvá slovenská čítačka e-kníh a testoval som odušu. A celkom ma to chytilo:-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Najskôr zopár základných údajov.
Čítačka eWooky má 6“ dotykový displej s technológiou elektronického atramentu, rozlíšenie 600x800 px, 4 GB interná pamäť, ktorú možno ľahko rozšíriť až o 32 GB, wi-fi, hardvérové tlačidlá na pravej strane. Podporuje formáty wooky a epub, do knižnice si možno poslať vlastné dokumenty v html, doc, txt či rtf. Okrem kníh obsahuje čítačka eWooky aplikácie na surfovanie, prehrávanie hudby, prezeranie obrázkov a písanie poznámok.

Obrázok blogu

Obrázok blogu


Čo sa mi na eWooky páči?

  • Je to klasická čítačka a hoci to nie je nejaký top vymakaný model, rozhodne je za danú cenu dobrou voľbou. (Česko)slovenský softvér je kompatibilný so systémom elektronického nakupovania kníh v našom prostredí, dá sa rozširovať, čo by som prijal najmä ohľadom formátu pdf (viď nižšie).

  • Obrázok blogu
    Váži len 265 gramov, čiže menej ako napríklad pred pár dňami vydaná Posledná nevera od Jozefa Banáša a približne toľko, ako bežný paperback s cca 360 stranami. Doteraz som čítal e-knihy najmä na tablete, ktorý som však často „zabúdal“ doma, lebo ma fakt ťažil v ruksaku. Alebo na iPhone, kde je však malý displej a využijete to tak nanajvýš pri krátkom cestovaní, v čakárni ap. Čítačka eWooky sa mi fakt zmestila do vrecka riflí ako je aj na fotke (nie, ten pekný zadok nie je môj:-))

  • Úvodná obrazovka je prehľadná a zrozumiteľná: Naposledy čítané (max 4 knihy), Práve čítam (stiahnuté a buď rozčítané alebo ich chcem mať po ruke). Moja knižnica (všetky knihy). Wooky obchody, Nastavenia a Aplikácie.

  • Aplikácie – to je spomínaný browser, prehliadač obrázkov, prehrávač audia. Vyskúšal som, funguje, ale nepotrebujem využívať – čítačka je pre mňa prioritne čítačkou e-kníh a keď chcem surfovať, vezmem iPhone či sadnem za počítač. Pre niekoho je však dobré, že tam tieto aplikácie sú.

  • Výber kníh – využívam stránku ibux.sk, kde je vyše 3000 e-kníh vrátane noviniek, bestsellerov, vyše tisícka zadarmo. Tiež časopisy. Takže vyberať mám z čoho, ceny sú o 30% a viac nižšie ako pri papierových knihách.

  • S tým súvisí ďalšia veľká výhoda – možnosť poslať si do čítačky vlastný dokument vo formátoch html, doc, txt alebo rtf. Je to jednoduché. Pri aktivácii čítačky mi bola pridelená e-mailová adresa, na ktorú som si jednoducho poslal daný dokument – v mojom prípade rukopis na hodnotenie. Za pár sekúnd som aktualizoval knižnicu a rukopis tam pribudol.

  • Nemal by som to písať, ale stiahol som si do počítača aj nejaké e-knihy načierno (možností veľa:-)) a aj tie som si do čítačky bez problémov poslal a čítal – Jak myslí milionáři, Škola byznisu od Kyiosakiho či Kingovu O psaní.

  • Výdrž – čítačka má li-Ion batériu, ktorá patrí k najpoužívanejším, má vysokú schopnosť uchovávať elektrickú energiu v menšom objeme a chýba jej tzv. pamäťový efekt. Neznižuje sa tak kapacita batérie a na jedno nabitie má vydržať až 10.000 otočení strán. Uvidíme – viac nižšie.

  • Celkovo je eWooky čítačka vkusná, pevné telo, dobre sa mi drží a komu sa nechce „listovať“ cez dotykový displej, využije hardvérové tlačidlá.

Obrázok blogu


Čo mi na čítačke prekážalo?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • Chvíľu som si musel zvyknúť na preblikávanie – ani nie tak pri listovaní, ale pri nahrávaní kníh, preklikávaní ap. Blikala celá stránka, nielen jednotlivé písmená, slová. Tiež občas preblikla jedna stránka 2-3 razy, ak sa nenačítala úplne dokonale (v pozadí akoby jemné zvyšky predchádzajúceho textu) a chcela to vyčistiť. To však naozaj len sporadicky. Samotné listovanie je rýchle, načítavanie Knižnice, resp. Práve čítam pomalšie (závisí asi aj od množstva kníh).

  • Spomínal som výdrž čítačky – ja som na nej zatiaľ prečítal len 4 knihy, no už mi svieti iba jedna čiaročka na baterke zo štyroch. Možno som ju však dostatočne nenabil (možno pár hodín a nikde som si neprečítal, koľko ju treba nabíjať na prvý raz) a tiež som jej dal na úvod poriadne zabrať, aby som ju otestoval: nahral som tam vyše 100 kníh, viaceré preskúšal, vymazal, resetoval čítačku, opäť nahral nejaké, surfoval atď. Až na 2-3 zamrznutia (stačil jednoduchý reset) sa držala dobre. Takže výdrž ešte odskúšam a uvidím.

  • Hardvérové tlačidlá sú fajn, len škoda že iba na pravej strane – znemožňujú totiž čítanie v ľavej ruke. Môj tip – vo vlaku som v pravej držal banán, čítal v ľavej a keď som potreboval „prehrnúť“, ťukol som nosom na dotykový displej a prehrnul:-)

  • Nateraz mi určite chýba formát pdf...hoci na tomto 6“ displeji to nebude žiadna sláva. No napríklad pre študentov na skriptá, učebnice, príručky či iné štúdium kníh, by sa zišlo. Zobrazenie náhľadov, tým pádom rýchlejšie listovanie (predsa len to nie je lineárne čítanie beletrie).


Obrázok blogu

Pár osobných postrehov
- Trošku som sa obával 6“ displeja, že bude malý, ale rýchlo som si zvykol. Je to ako klasický paperback evitoviek či edície Príbehy do kabelky. Z displeja sa dobre číta, neťahá oči, neunavuje.
- Čítal som vo vlaku, v lese, v posteli – rád čítam poležiačky a teší ma, že keď si ľahnem nabok, čítačka mi neobracia stránky v závislosti od obracania zariadenia:-) Niekedy zvyknem pri čítaní zaspať (nie preto, že by som sa nudil) a mal som malú dušičku, či mi čítačka netresne o nos, neurobí monokel. „Podarilo“ sa mi v sobotu zaspať, čítačka zľahka dopadla na hruď, manželka vzala, odložila a zhasla mi:-)

Tento test čítačky eWooky neberte ako profesionálny, ale skôr postrehy bežného užívateľa, ktorému je určená. Je to taká ľudová čítačka, rozhodne za rozumnú cenu a myslím, že aj konkurencieschopná (v minulosti som odskúšal Hanlin, Sony Reader, Bookeen Cybook). Čítam na nej najmä pri ceste v MHD, vo vlaku, bol som cez víkend na Liptove a v Slovenskom krase, kde som chcel brať čo najmenej vecí...a prečítal som si štyri knižky, pričom moja batožina oťažela len o 265 g.

Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  412
  •  | 
  • Páči sa:  464x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu