reklama

Konečne som sa dostal k Stevovi Jobsovi. A dostal ma...

Nikdy som nebol nejaký fanatik do technológií. Netriasol som sa, keď vychádzala nová verzia iPhone; nesledoval som vývoj operačných systémov...len som to využíval. Aj v práci mi kúpili iPad, aby som na ňom pracoval...a ja na ňom len pracujem, nepodľahol som mu, ako sa to stalo mnohým. Keď mi kolega podstrčil audioknihu Steve Jobs od Waltera Isaacsona, že je úžasná, siahol som po nej možno chladnejšie, ako očakával:) Rýchlo ma však dostala a hoci ide o životopis, užil som si ho ako dobrodružný príbeh. Navyše u mňa kniha naštartovala ešte čosi...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Obrázok blogu

Ja viem, kniha Steve Jobs má už pol druha roka, ale hoci som ju registroval, nejako ma vtedy nelákala. Keď som sa však do nej započúval (v podaní skvelého Martina Stránského), nedokázal som sa od nej odtrhnúť. Isaacson napísal biografiu o technologickom svete, ktorému rozumiem priemerne, ale podal ho takým spôsobom, že si podmaní aj úplného laika, ktorý netuší nič o tranzistoroch, operačných systémoch či aplikáciách.

Podrobná biografia má nejakých 600 strán, ale bez problémov by som zniesol aj viac. Naozaj sa totiž číta ako napínavý príbeh o svete osobných počítačov, mobilov; o hudbe, filme či dizajne. Zavedie vás do vznikajúceho Silicon Valley, prežijete fascinujúce začiatky Applu v garáži, aj vznik videohier v 70-rokoch. Stretnete sa so Stevom Wozniakom, Billom Gatesom, Barackom Obamom...ale najmä, dokonale spoznáte Steva Jobsa. Neznesiteľného génia s neuveriteľnou posadnutosťou pre detail a dizajn.

Je neuveriteľné, aký dokázal byť hrubý, bezcitný, nevyberavý v kritike. Nešetril nadávkami, osočovaním, krikom, ani plačom. Ja by som asi pri Jobsovi nevydržal ani deň, ale pochopil som jednu vec: mnohé bola jeho stratégia, taktika. Nebol necitlivý, ale možno práve naopak – až príliš citlivý a racionálne vypočítavý. Vedel zatlačiť na človeka, aby z neho vyžmýkal, čo potrebuje. Neraz mu pri jeho nápadoch povedali „Tak toto nepôjde“ . On len mávol rukou a odvetil: „Ale pôjde, vy to urobíte a hotovo!“ A oni to urobili. Možno sa choval k druhým kruto, drsne, neprimerane, ale malo to takmer vždy efekt (snáď toto teraz nečítajú moji šéfovia a nezoberú si príklad:-)).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kniha je prešpikovaná vetami, ktoré donútia zamyslieť sa, uvažovať, možno sa stanú vašou mantrou na najbližšie obdobie a niekto si tých pár slov osvojí ako životnú skúsenosť.

„Tvár sa, že máš všetko pod kontrolou, a ľudia budú predpokladať, že to tak je.“
„Zákazník nevie, čo chce, kým mu to neukážete.“
„Keď idete do projektu s tým, že na ňom zarobíte peniaze, robíte niečo zle.“
„Ak nechcete zmeniť svet k lepšiemu, tak to hneď zabaľte!“

Obrázok blogu

Isaacson vyspovedal stovky ľudí od rodiny, cez kolegov, priateľov až po obchodných partnerov či slávne osobnosti. Rozhodne to nie je glorifikovanie Steva Jobsa. Veď napokon, krátko pred smrťou sa Jobs spýtal Isaacsona, že „v knihe bude asi plno vecí, ktoré by sa mi nepáčili, však?“ Isaacson sa usmial, že tým si je úplne istý. A Jobs odvetil: „To je dobre. Aspoň to nebude vyzerať ako kniha na objednávku.“

Keď som začal knihu čítať, Isaacson vysvetľoval, ako ho Jobs požiadal o napísanie životopisu. Isaacson si pomyslel – nenamýšľa si trochu? On sa naozaj vidí ako nasledovník velikánov, o ktorých som už písal predtým? Ako Einstein alebo Franklin?
Som rád, že Walter Isaacson ten životopis napokon napísal, lebo jeho štýl, rozprávačské majstrovstvo som si zamiloval. Bol to parádny zážitok z čítania, ktorý ma nakopol a navnadil na ďalšie životopisy. Už mi na stole leží životopis Lincoln od Goodwinovej, tiež Putinovo tajomstvo, ktoré vyšlo tento týždeň a potom sa vrhnem na Amerického ostreľovača a čoskoro má vyjsť biografia Amy Winehouse. ..

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

P.S. Ak máte nejaký tip na dobrú biografiu, sem s ním:-)

Milan Buno

Milan Buno

Bloger 
  • Počet článkov:  412
  •  | 
  • Páči sa:  464x

Robím to, čo milujem...po dlhých rokoch v médiách som sa vrhol na knihy a vo vydavateľstve Ikar mám všetky možnosti a príležitosti, ako si ich vychutnať naplno. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu